Media społecznościowe w 2024 roku po szwedzku

Media społecznościowe po szwedzku
Sprawdź słówka oraz wyrażenia po szwedzku związane z mediami społecznościowymi.

Media społecznościowe to często nieodłączny element naszego życia. Zaglądamy do nich codziennie, często o wiele za często niż byśmy sobie tego życzyli. W dzisiejszym wpisie skupimy się na języku używanym w mediach społecznościowych. Poznasz przydatne czasowniki oraz rzeczowniki związane z tym tematem. Zaczynamy!
Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Snapchat, TikTok, Pinterest możemy określić mianem plattformar (platformy). To właśnie tam możemy wykonywać różne aktywności – udostępniać, lajkować, komentować i tak dalej.

Co można robić w mediach społecznościowych? – szwedzkie czasowniki

  • att kommentera, -r – komentować
  • att gilla, -r – polubić
  • att dela, -r – udostępniać
  • att följa, -er – obserwować
  • att tagga, -r – oznaczyć
  • att publicera, -r – publikować
  • att rapportera, -r – zgłosić
  • att blockera, -r – zablokować
  • att skicka, -r meddelande – wysłać wiadomość

Interakcja w mediach społecznościowych po szwedzku

Przeglądając i scrollując media społecznościowe możemy reagować na posty innych użytkowników – na przykład przyciskając przycisk „Polub” (en gilla-knapp) lub przekazując post dalej za pomocą przycisku „Udostępnij” (en dela-knapp). Na Facebooku istnieje opcja reagowania na posty (reaktioner – gilla, älska, haha osv.).
Wiesz już co nieco na temat aktywności w mediach społecznościowych, dlatego przejdźmy do słownictwa związanego z tym tematem.

Media społecznościowe – lista przydatnych słówek po szwedzku

  • ett inlägg – post
  • ett flöde – strona główna (tam, gdzie pojawiają się posty innych użytkowników)
  • en följare – obserwator
  • en användare – użytkownik
  • ett meddelande – wiadomość
  • en vänförfrågan, pl. vänförfrågningar – zaproszenie do znajomych
  • en algoritm – algorytm
  • en troll – troll
  • en influencer – influenser
  • en meme – mem
  • en kampanj – kampania
  • en uppdatering – odświeżenie

Fakty o mediach społecznościowych po szwedzku

Jämfört med övriga Europa är det vanligt att använda sociala medier i Sverige.
W porównaniu z resztą Europy używanie mediów społecznościowych jest powszechne.
Enligt en sammanställning av EU:s statistikmyndighet Eurostat använde i genomsnitt 54 procent av EU-medborgarna sociala medier år 2017.
Według zestawienia sporządzonego przez organ statystyczny Unii Europejskiej Eurostat średnio 54 % obywateli UE używało mediów społecznościowych.
Vanligast var det bland islänningarna, medan svenskarna hamnade på en delad femteplats.
Najbardziej powszechne było to wśród Islandczyków, podczas gdy Szwedzi wylądowali na piątym miejscu.

Podsumowanie media społecznościowe po szwedzku

To wszystko na dzisiaj! Czy jesteś w stanie po szwedzku wymienić jakie są zalety (fördelar) i wady (nackdelar) korzystania z mediów społecznościowych?

Nie zapomnij sprawdzić innych naszych wpisów https://dalarna.pl/category/materialy-do-nauki/ oraz sprawdzić nasz kanał na YouTube https://www.youtube.com/channel/UC3QRoq-8abLnnvJn9ZpHipg.

Sprawdź także naszą ofertę kursów języka szwedzkiego – https://dalarna.pl/ceny-kursow/.

Media społecznościowe po szwedzku
Media społecznościowe po szwedzku
Udostepnij na:
Mateusz Turek

Mateusz Turek

Najnowsze wpisy

Scroll to Top